راهنماي ثبت شركت

معرفي برند ها و شركتهاي معتبر و آموزش های جذاب از سراسر وب

راهنماي ثبت شركت

۸ بازديد

راهنماي ثبت شركت

ثبت شركت از مهمترين اقدامات براي شروع يك كسب و كار قانوني ، رسمي و هدفمند مي باشد چنانچه امروزه ارزش و اعتبار در ميان مشتريان بيش از پيش مورد توجه است .

 

مديران كسب و كار مي توانند از اسم شركت براي كسب شهرت ميان مردم استفاده كنند و به تبليغ كار يا خدمات خود بپردازند اما بايد در نظر داشت كه براي جلوگيري از سوء استفاده ديگران و درج نام بر روي محصولات ، بايد اقدام به ثبت برند تجاري نمايند .

 

متقاضيان متناسب با شرايط مذكور جهت تسريع در رسيدن به اهداف ، چه ترفيع و بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي شان باشد چه كسب سود و تقسيم آن ميان شركاء ، بايد شركت مورد نظر را به درستي انتخاب نمايند .

 

كارشناسان مجرب سامانه  ثبت  شركت نيك با در نظر گرفتن شرايط هر متقاضي ، بهترين گزينه را پيشنهاد مي دهند و پس از سپردن كار خود به موسسه ، به واسطه تجربه در امور ثبتي بيش از دو دهه ، به سريع ترين شكل ممكن پرونده را به آگهي ختم مي نمايند .

 

در اين مقاله قواعد اساسي مربوط به ثبت شركت ، تعيين نام شركت ، كليات مراحل ثبت شركت و مهم ترين موارد مرتبط را توضيح خواهيم داد .
البته لازم به ذكر است اين قوانين به و صورت كلي است و هر نوع شركت با سايرين متفاوت مي باشد چنانچه در نام شركت ، تكميل مدارك و تنظيم اوراق شركت ها ، اختلاف هاي اساسي وجود دارد .

 

 

 

به عنوان نمونه شركت تضامني در مقايسه با شركت سهامي خاص از لحاظ تنظيم اوراق ، مواد اساسنامه ، مسئوليت شركاء و همچنين در نام شركت نيز متفاوت است .
به صورتي كه شركت تضامني تحت نام خاصي تشكيل مي شود ، مثل ” شركت تضامني احمدي و برادران  ” يا ” شركت تضامني احمدي و شركاء ” .

 

انواع ثبت شركت 

شركت با مسئوليت محدود

شركت سهامي خاص

شركت سهامي عام

شركت تضامني

شركت نسبي

شركت مختلط سهامي و غير سهامي

شركت تعاوني

 

قوانين تعيين نام در ثبت شركت

راهنماي ثبت شركت

  1. نام شركت بايد متناسب با شئونات اسلامي باشد .
  2. استفاده از اعداد در نام شركت فقط به صورت حرف مجاز مي باشد .
  3. استفاده از عناوين و اسامي شاعران معاصر در نام شركت ممنوع است .
  4. نام شركت بايد ريشه فارسي داشته باشد و لاتين نباشد .
  5. تركيب چند كلمه فارسي كه تعبيري از لغات بيگانه باشد نيز مورد قبول واقع نمي گردد .
  6. در اسم شركت از اسامي خاص استفاده شود .
  7. استفاده از عناويني مانند ايثارگران ، شاهد و … كه مربوطه به سازمان و ارگان هاي خاصي مي باشد نيز غير مجاز است مگر آنكه از مراجع مربوطه مجوز هاي لازم اخذ شده باشد .

توجه داشته باشيد كه نام شركت نبايد تكراري باشد و قبلا به ثبت رسيده باشد ( لذا از جمله موارد ضروري كه پيش از تعيين نام شركت بايد صورت بگيرد ، استعلام نام شركت است كه موضوعي مهم است و حتما بايد صورت بگيرد . )

مدارك مورد نياز جهت ثبت شركت

همانطور كه ذكر شد هر يك از انواع شركت ها مدارك و اوراق منحصر به خود را دارند كه بايد تكميل گردد ، اما به طور كلي مدارك مورد نياز براي ثبت شركت ها عبارت است از :

  • ارائه كپي برابر اصل شناسنامه و كارت ملي به همراه صفحه توضيحات
  • ارائه اوراق شركت از جمله دو نسخه تقاضانامه و شركت نامه براي شركت با مسئوليت محدود و دو نسخه اظهارنامه براي شركت هاي سهامي خاص
  • دو نسخه اساسنامه شركت
  • دو سري كپي صورتجلسه هيئت مديره و موسسين شركت
  • در صورتي كه از وكيل استفاده مي كنيد ، ارائه وكالت نامه ضروري است .
  • اخذ و ارائه نامه گواهي بانك مبني بر پرداخت 35 درصد سرمايه كه در حسابي به نام شركت در شرف تأسيس بايد واريز گردد .

تذكر : لازم به ذكر است ذيل اوراق مربوطه ، امضاء اعضاء و شركاء شركت بايد باشد .

مراحل ثبت شركت

راهنماي ثبت شركت

1 . اولين و مهم ترين مرحله همانطور كه ذكر شد انتخاب نوع شركت است كه بايد به دقت صورت گيرد و وابسته به مواردي از جمله ميزان سرمايه ، حداقل تعداد سهامداران و بسياري موارد ديگر مي باشد .

متقاضيان بهتر است از كارشناسان متخصص ثبت شركت نيك مشاوره رايگان در اين زمينه نيز دريافت نماييد تا بتوانيد با قوانين و ضرورت ها ، مسئوليت هايي كه شركت ها براي شما به جاي ميگذارند ، آشنا شويد تا در آينده متوجه ضرر هايي جبران ناپذير نگرديد .

2 . تمامي مدارك مربوطه من جمله اوراق شركت ، وكالت نامه جواز ، اقرارنامه و ساير مدارك درخواستي اداره در صورت نياز بايد تكميل گردد .

3 . متقاضيان براي ثبت شركت ، ثبت تغييرات شركت و … بايد به سامانه ثبت شركت ها و موسسات غير تجاري به نشاني irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمايند .

با توجه به تصميم يعني ثبت شركت بايد به قسمت تاسيس شخصيت حقوقي مراجعه نماييد و گام به گام اطلاعات درخواستي مانند اطلاعات هويتي اعضاء هيئت مديره ، ميزان سهام هر يك ، ميزان سرمايه شركت ، نوع سرمايه مبني بر نقدي و غير نقدي بودن آن ، تعيين سمت اعضاء ، انتخاب روزنامه كثير براي درج آگهي هاي شركت در آن و … را تكميل نماييد .

4 . مدارك شركت كه در بالا به طور كامل توضيح داديم به همراه نامه تاييد نام و ساير مدارك مربوطه بايد به واسطه اداره پست به ثبت شركت ارسال گردد .

پس از  آن بايد در انتظار كارشناسي باشيد چرا كه مورد بررسي قرار مي گيرد و در حالتي كه نقص مدارك وجود نداشته باشد و مورد تاييد واقع شود ، در دفتر ثبت شركت يادداشت مي شود چنانچه آگهي ، آخرين مرحله از ثبت شركت است .
لازم به ذكر است پس از پرداخت هزينه هاي مربوطه در روزنامه رسمي و كثير نيز درج مي شود .

راهنماي ثبت شركت

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان ميتوانيد با شماره 02188888822 تماس حاصل فرماييد با به سايت www.nikregister.com مراجعه نماييد

 

نقل و قول : تالاب

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.