ثبت شركت تجهيزات پزشكي

معرفي برند ها و شركتهاي معتبر و آموزش های جذاب از سراسر وب

ثبت شركت تجهيزات پزشكي

۶ بازديد

 از گذشته ثبت شركت تجهيزات پزشكي بسيار مورد توجه بوده است چنانچه با در نظر گرفتن وضعيت و شرايط فعلي ، افزايش روز به روز قيمت كالا هاي پزشكي ، پيشرفت تكنولوژي ، واردات و صادرات اين قبيل كالا به يكي از پر درآمد ترين مشاغل تبديل شده و وضعيت قابل توجه در اين دسته كالا ها جمعيت كثيري را به واردات اين دسته كالاها و اخذ كارت بازرگاني كشانده است .

در اين مقاله قصد داريم در مورد ثبت شركت تجهيزات پزشكي ، مراحل ، مدارك ، شرايط و هر آنچه كه بايد در مورد ثبت اين نوع شركت ها بدانيد توضيح دهيم .
متقاضيان ثبت شركت تجهيزات پزشكي در نظر داشته باشند كه اين شركت ها ضوابط و قواعد خاص به خود را دارند كه تمامي آن ها بايد رعايت گردد كه به طور كامل شرح خواهيم داد .

يكي از مهم ترين اقدامات اوليه براي ثبت اين نوع از شركت اخذ جواز از مراجع ذي صلاح است كه لازمه اصلي براي ثبت شركت تجهيزات پزشكي است .
در اينجا ابتدا به تعريفي از مفهوم تجهيزات پزشكي مي پردازيم ، سپس به طور كامل به ثبت اين شركت ها مي پردازيم .

تجهيزات پزشكي به هر وسيله ، ابزار و مواردي از اين قبيل اطلاق مي شود كه جهت انجام هدف خاصي يعني براي تشخيص ، پيشگيري ، تحقيق و بررسي ، درمان ، موارد مربوط به بارداري ، استريل كردن محيط براي مقاصد پزشكي و … ساخته مي شوند .

توجه داشته باشيد تنظيم اساسنامه شركت تجهيزات پزشكي يكي از مهم ترين مواردي است كه در آينده كاري شركت و در مسئوليت اعضاء و سهامداران موثر خواهد بود .

ثبت شركت نيك با بهره گيري از نخبگان امور ثبتي و سابقه چندين ساله به عنوان اولين موسسه ثبت شركت ها در ايران ، كليه خدمات ثبت شركت و موارد مربوط به آن را از صفر تا صد مراحل در كوتاه ترين زمان ممكن انجام مي دهد .

ثبت شركت تجهيزات پزشكي چگونه است

قطعا مي دانيد كه تجهيزات پزشكي و كليه خدمات مربوط به آن ارتباط مستقيم با سلامت جامعه دارد و به همين دليل نظارت ها و سخت گيري هايي بر آن صورت مي گيرد كه البته به اين معنا نيست كه ثبت شركت تجهيزات پزشكي شدني نيست .

لازمه ثبت اين شركت اخذ مجوز از اداره كل تجهيزات پزشكي و تمامي كالا ها بعد از واردات و پيش از توزيع در ميان متقاضيان ، توسط كارشناسان باليني مورد بررسي قرار مي گيرد كه متناسب با وضعيت و شرايط يا نحوه ورود ، برچسبي با رنگ خاص بر روي آن قرار مي گيرد .

ثبت شركت تجهيزات پزشكي در قالب هاي متعددي از جمله شركت با مسئوليت محدود و سهامي خاص ( رايج ترين شركت هاي بازرگاني ) صورت مي پذيرد .

مدارك مورد نياز جهت ثبت شركت تجهيزات پزشكي

  • ارائه مدرك هويتي شناسنامه و كارت ملي تمامي اعضاء
  • ارائه مدرك تحصيلي حداقل كارشناسي ( مرتبط با موضوع )
  • اخذ و ارائه جواز مربوطه از اداره كل تجهيزات پزشكي
  • ارائه وكالت نامه وكيل
  • دو نسخه تقاضانامه و شركت نامه ( اگر شركت با مسئوليت محدود باشد ) و دو نسخه اظهارنامه ( اگر شركت سهامي خاص باشد )
  • دو نسخه اساسنامه شركت

شرايط ثبت شركت تجهيزات پزشكي با مسئوليت محدود

  • حداقل سرمايه يك ميليون ريال
  • حداقل تعداد اعضاء دو نفر

شرايط ثبت شركت تجهيزات پزشكي سهامي خاص

  • حداقل تعداد اعضاء سه نفر و دو بازرس ( اصلي و علي البدل )
  • حداقل سرمايه يك ميليون ريال
  • واريز ۳۵ درصد سرمايه در حسابي به اسم شركت در شرف تاسيس

اخذ مجوز و ثبت شركت تجهيزات پزشكي

مراحل ثبت شركت تجهيزات پزشكي با ساير شركت ها كمي متفاوت است اما در نظر داشته باشيد كه به طور كلي اشخاص حقوقي براي ثبت قانوني و رسمي از قاعده و اصل كلي خاصي پيروي مي كنند كه در اين قسمت به طور كامل توضيح خواهيم داد .

متناسب با نوع شركت كه ممكن است شركت سهامي خاص يا با مسئوليت محدود باشد ، تمامي شرايط مذكور در بالا را بايد رعايت نماييد .
در ابتدا بايد تمامي مدارك مربوطه و اوراق شركت ( اظهارنامه و اساسنامه براي سهامي خاص ) به امضاء اعضاء رسيده است را تكميل و آماده كنيد .

سپس با مراجعه به سامانه ثبت شركت شركت ها و موسسات غير تجاري ، مواردي از قبيل اطلاعات هويتي اعضاء ، تعيين پنج نام پيشنهادي ، موضوع شركت ، ميزان سرمايه و … را در سامانه تكميل نماييد .

لازم به ذكر است تنظيم مواد اساسنامه شركت تجهيزات پزشكي بايد به دقت و با اطلاعات قبلي صورت بگيرد تا در آينده متوجه ضرر و زيان ، هزينه هاي مجدد جهت ثبت تغييرات شركت مبني بر مواد اساسنامه شركت تان نشويد .

كارشناسان متخصص و كاردان سامانه ثبت شركت نيك با تجربه بيش از دو دهه در اين امور كليه اين خدمات را از صفر تا صد با كم ترين هزينه براي متقاضيان صورت مي دهند .

برخي از مواردي كه در اساسنامه شركت تجهيزات پزشكي ذكر مي شود عبارت است از :
در ماده پانزده اساسنامه ذكر مي گردد كه شركت مي تواند در زمينه توليد اين قبيل تجهيزات فعاليت كند ، همچنين با رعايت شرايط مربوطه مي تواند اقدام به واردات ، صادرات ، ارائه خدمات ، توزيع ، عرضه كند .

تمامي مدارك ( بايد در پوشه مخصوص ثبت شركت باشد ) از طريق اداره پست بايد به اداره ثبت شركت ها ارسال گردد كه در اين صورت سه حالت پيش مي آيد :

  1. رد پرونده
  2. نقص پرونده
  3. تاييد پرونده

در صورتي كه مورد تاييد واقع شد ، توسط كارشناس در دفتر  ثبت شركت ها يادداشت مي گردد و صدور آگهي آخرين مرحله از ثبت شركت است .

تذكر : از جمله مهم ترين مدارك براي ثبت شركت تجهيزات پزشكي ، حداقل مدرك ليسانس ( مهندسي پزشكي ، پزشكي و … ) و مجوز از اداره كل تجهيزات پزشكي است .
پس از ثبت علاوه بر واردات ، صادرات مي توانيد به ارائه خدمات ارزيابي ، كنترل كيفي ، مشاوره به موسسات ، توليد ، عرضه و … به صورت قانوني و رسمي بپردازيد .

توجه داشته باشيد صفر تا صد اين مراحل ثبت شركت و ساير امور ثبتي با صرف حداقل زمان و هزينه توسط كارشناسان مجرب سامانه ثبت شركت نيك صورت مي پذيرد .
براي مشاوره رايگان ميتوانيد با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ تماس حاصل نموده و يا به آدرس www.nikregister.com مراجعه نماييد.

نقل قول : يك پزشك 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.